Lieve ouders...

Lieve ouders,

Wanneer je te horen krijgt dat je kind ongeneeslijk ziek is, kort na de geboorte overleden is of zelfs nog daarvoor, dan stort je wereld in… De tijd staat stil voor jullie en niemand kan jullie pijn wegnemen.

Wij kunnen jullie helpen met het vastleggen van waardevolle momenten.

GEHEEL KOSTELOOS, MET LIEFDE EN GEDULD.

Wat jullie moeten weten:

Stichting Still heeft een team van c.a. 100 professionele fotografen die zich met liefde inzetten in ALLE ziekenhuizen in Nederland. Bel ons gerust om te vragen naar de mogelijkheden. Voor dringende aanvragen zijn we 24\7 bereikbaar op het nummer 0851304790, tussen 23.00 en 7.00 uur vragen we je de voicemail in te spreken met je gegevens, we bellen je dan zo snel mogelijk terug. Heb je een minder dringende vraag mail dan naar info@stichtingstill.nl , je vraag wordt dan binnen 1 werkdag beantwoord.

Wanneer er bij ons een spoedaanvraag binnenkomt, bellen wij direct de dichtstbijzijnde fotografen (straal van 40km). Wanneer deze niet direct weg kunnen dan kan het zijn dat er een fotograaf uit een andere regio naar jullie toekomt, ons streven is om zo snel mogelijk na oproep een fotograaf op locatie te hebben (m.u.v. de nachten) maar soms duurt het wat langer omdat er een langere reistijd is. Zorg er daarom altijd voor dat je zelf een camera bij je hebt zodat een verpleegkundige ook de eerste momenten samen kan vastleggen, deze foto’s bewerken wij met liefde voor jullie na zodat de kwaliteit verbetert.

Waar je op moet letten als je zelf foto's maakt van je overleden kindje

Wanneer onze fotograaf ter plaatse is zal hij of zij een reportage maken van jullie samen als gezin, op een natuurlijke manier, zonder flitsen. Wanneer “de rust” is teruggekeerd op de kamer kan er tijd genomen worden om detailfoto’s van jullie kindje te maken en mogen jullie wanneer er nog wensen zijn deze bespreken met de fotograaf. Uiteraard doen onze fotografen alles op verzoek en met heel veel respect naar jullie kindje en jullie.

Al onze fotografen hebben bij aanmelding een contract getekend waarin zij beloven dat ze de privacy van ouders en kindjes zullen beschermen, ze geven de rechten over de gemaakte beelden uit handen aan de ouders van het kindje en zullen nooit een beeld gemaakt uit naam van Stichting Still publiceren.
Wanneer jullie wél graag willen dat Stichting Still één van uw foto’s publiceert, dan kunnen jullie hiervoor schriftelijk toestemming geven door te mailen naar info@stichtingstill.nl

Omdat onze fotografen heftige situaties vanaf de zijlijn meemaken, bieden wij als team nazorg na iedere reportage. Daarom delen en bespreken we iedere reportage intern.

Nadat de fotograaf jullie foto’s heeft gemaakt, moeten deze nabewerkt worden, dit duurt ongeveer drie weken. Zodra jullie foto’s klaar zijn stuurt de fotograaf deze naar Stichting Still toe via de mail. Wij sturen deze dan weer door naar jullie via wetransfer. De downloadlink werkt 2 weken, daarna verloopt de link en zijn de foto’s niet meer te downloaden. Het is verstandig om een dubbele back-up te maken van deze bestanden, sla deze foto’s dus voor de zekerheid op op twee computers of externe schijven. Jullie krijgen alle foto’s in hoge resolutie via deze link zodat jullie zelf kunnen afdrukken wanneer en hoeveel jullie willen.

ALLE rechten over de geleverde beelden geeft de fotograaf uit handen aan de ouders, de privacy van jullie kind en jullie zullen we met hart en ziel bewaken en wij zullen dus nooit beeldmateriaal publiceren zonder jullie schriftelijke toestemming.

Wil je juist wel graag dat jullie verhaal of\en foto gedeeld word, stuur dan gerust een mail naar Info@stichtingstill.nl , we bekijken dan samen hoe we dit het mooist kunnen  realiseren.

Als voetnoot:

Beschouw de foto’s van Still als “extra” foto’s. Wij zijn professionals en behandelen de foto’s van jullie kindje met heel veel zorg, want de herinnering aan jullie kind is jullie kostbaarste bezit, toch zijn we afhankelijk van de techniek van onze apparatuur en in een heel erg slecht scenario (we maken ruim 1100 reportages op jaarbasis ,het is ons 2 keer overkomen in 6 jaar tijd) laat deze techniek ons in de steek.

Daarom:

Maak zelf ook foto’s, geef je camera aan een verpleegkundige en leg vast wat je vast kan leggen, zo veel mogelijk. Altijd. Ook al komt er een fotograaf van Still.

De meest dierbare herinneringen leggen wij met liefde en zonder financiële verplichtingen voor je vast, maar om ook andere gezinnen te kunnen blijven helpen in de toekomst vragen we je om  –wanneer je dat kunt- een donatie te doen,
of geld in te zamelen voor Stichting Still.

Zo maken we samen de cirkel rond en help jij ons om een gezin te helpen aan onbetaalbaar-mooie herinneringen.

Omdat wij en jullie weten waarom.