PERSBERICHT – Kort geding Stichting Still Fotografie

Zwolle, 7 mei 2024

Op 7 mei diende er een kort geding in de Rechtbank in Zwolle over de wedertewerkstelling en uitbetaling van overuren van een betaalde medewerker van Stichting Still.

Deze procedure is het gevolg van een arbeidsconflict met de medewerker.

Als bestuur van de stichting betreuren we het enorm dat een gerechtelijke procedure nodig was. We hebben geprobeerd dit te voorkomen. We hopen deze procedure na de uitspraak achter ons te kunnen laten, en ons weer richten op het belangrijke werk van Stichting Still Fotografie.

De rechtbank doet 22 mei uitspraak.

Over Stichting Still

Stichting Still fotografie biedt kosteloos een fotoreportage aan familie van zieke, stervende of overleden baby’s vanaf de 12e week van de zwangerschap. We maken jaarlijks meer dan 1000 reportages dankzij de vrijwillige inzet van een netwerk van zo’n honderd fotografen. De stichting heeft twee werknemers in dienst voor de operationele uitvoering. Het bestuur bestaat uit vrijwilligers.

Meer informatie

Het bestuur geeft vanwege de privacy van de betrokkenen én de tijd die het kost om te reageren geen verdere inhoudelijke toelichting.